Pàgines

dilluns, 28 de maig del 2012

Avui us vull presentar un article de "La revista digital de divulgación educativa" on a partir d'un article escrit per Verónica Roldán Fernández, titulat "¿Estamos preparados para incorporar el ordenador en las aulas?", parla sobre el paper del mestre envers el canvi del llibre a l'ordinador.

En aquest article ens mostra com la tecnologia s'ha anat integrant en les aules escolars perquè l'ordinador és una eina de treball bàsica. Les escoles han creat aules on l'ordinador i llibre tenen el mateix pes. És aquí on trobem el problema, ja que molts mestres no tenen el coenixement necessari ni els recursos per treballar amb ells. A partir d'aquesta base es va crear el "software educatiu", un programa d'ordinador destinat pel procés d'ensenyament i aprenentatge.Com a conseqüència d'això, gran quantitat del professorat ha hagut de realitzar  formació per tal de poder donar una classe óptima i positiva.

Per tant, el rol del mestre ha canviat, ja que ara donarà recursos, serà un guia durant el seu procés d'ensentament-aprenentatge, crearà un espai de motivaci, entre d'altres.

Com a opinió personal, crec que integrar les TIC  l'aula facilita i ajuda durant l'aprenentatge dels alumnes, però els mestres han de ser conscients del que significant les TAC i el seu valor en l'educació. Cada mestre ha de ser saber on es troba i fer una formació per millorar el seu coenixement i habilitat envers les TAC.
Per acabar m'agradaria remarcar una frase que resumeix tot l'article i mostra l'objectiu d'aquest: " Es necesario  hacerle ver al alumnado que el ordenador no es un instrumento que sirve para poner videojuegos sino una  herramienta de ayuda, un recurso informativo, de investigación, de creatividad, de juego; donde él/ella son los principales protagonistas." Roldán , V.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada